به دلیل نقش اطلاعات درسلامتی و کاهش خطاها، علوم روزآمد در خدمات کتابداری و رفتار اطلاع رسانی را در چارچوب اخلاق حرفه ای دریافت نماید.
برای استفاده مطلوب ازکتابخانه از کتابدار راهنمایی بخواهد و در مقابل پرسشهایش ناآگاه تلقی نشود.
ازشرایط فیزیکی استاندارد و دارای ارگونومی برای مطالعه بهره مند شود. مانند: اکوستیک، نور، رطوبت، دما، تهویه، میز، صندلی و سایرتجهیزات و امکانات
در کنار میزهای مطالعه منابع الکترونیکی،وب سایت آن سازمان،خبرنامه،تازه های کتابخانه و همچنین برنامه زمان بندی آموزش استفاده کنندگان را مشاهده نماید.
به مجموعه کتابخانه درچارچوب سیاست مجموعه سازی چاپی و الکترونیکی بجز موارد استثنایی دسترسی داشته باشد.
هرمراجعه کننده ای حق دارد نظرخود را در زمینه انتخاب، خرید، سفارش و سایر فرایندهای کتابخانه درطول سال ابراز نماید.
خدمات مشاوره اطلاعاتی درپژوهشهایی که محقق نیازدارد، ارائه شود.
به باورهای فرهنگی مراجعه کنندگان مختلف احترام گذاشته شود و همچنین زمینه تبلیغ خارج از اهداف سازمان قرار نگیرد.
هنگام ورود به کتابخانه: ساعات کار کتابخانه، شرایط استفاده ازانواع منابع و امکانات، اخبار، اطلاعیه ها و پلان قسمتهای مختلف کتابخانه به وضوح مشاهده نماید.